Mitai apie mitybą sportuojant

Sprendimas sportuoti – visuomet sveikintinas ir pagirtinas. Visgi pradėjus tokią veiklą neretai susiduriamas su įvairiausiais stereotipais ir mitais. Jie susiję ne tik su pačia pasirinkta sporto šaka, treniruočių tempu ir panašiai, bet ir su mityba. Ar reikalingi gaineriai, išrūgų baltymai, ar papildai kenkia? Apie tai plačiau – šiame įraše.

 

Jei sportuoji, gali valgyti viską iš eilės

 

Pradėjus sportuoti kai kuriems iškart palengvėja sąžinė. Juk jei sportuoji, tai degini kalorijas, o jei degini kalorijas, tai gali be rūpesčių valgyti viską, ką nori – juk vis tiek sudeginsi perviršį. Tai galimas dalykas nebent tuo atveju, jei sportuojama norint priaugti svorio ar tiksliai išlaikyti esamą. Tačiau ir tokiu atveju reikėtų pagalvoti apie naudą organizmui.

 

Valgyti reikia vien baltymus

 

Kitas kraštutinumas – tai griežtas raciono apribojimas. Esame visavalgiai gyvūnai, tad mums reikia visko: ir mėsos, ir daržovių; ir riebalų, ir cukraus. Visgi tam tikros medžiagos ir produktai, pavyzdžiui, išrūgų baltymai itin naudingi.

 

Valgyti vertėtų tai, kas padeda atsigauti po treniruočių, taip pat tai, kas padeda didinti raumeninę masę. Todėl ir baltymai, statybinė organizmo medžiaga, labai reikalingi. Tačiau taip pat reikia ir aminorūgščių, vitaminų, mineralų. Taigi, subalansuota ir įvairiapusė mityba – tai, ko reikia geriems rezultatams.

 

Gerai maitintis – labai brangu

 

Taip, sveika mityba apskritai kainuoja daugiau nei nemaistingų, organizmui nenaudingų produktų kimšimas. Reikėtų atsakyti į klausimą, ko siekiama ir kodėl apskritai tada sportuojama. Vienaip ar kitaip sportas padeda išlaikyti gerą sveikatą, o jei sportuosime, bet maitinsimės nežinia kuo, gerą tikslą vargu ar pasieksime.

 

Todėl išrūgų baltymai ir kitokie papildai – tai investicija į save, savo gerą savijautą, nuotaiką, energiją. Ar tai tikrai verta pinigų – spręsti kiekvienam asmeniškai. Jei norisi gyventi pilnavertį gyvenimą, greičiausiai, kad atsakymas bus „taip“.

 

Pradėjus sportuoti tenka susidurti su vienokiais ar kitokiais iššūkiais. Labai dažnai tik žinios gali padėti išspręsti dilemas dėl krūvio ar mitybos. Todėl svarbu atsirinkti patikimą informaciją ir vadovautis ja, o ne mitais ir gandais. Šiame amžiuje tai – ypač paprasta.