Patarimai, kaip pailsinti akis

Tam, kad nebūtų paskirtas akių tikrinimas, mes patys galime padėti savo akims susidoroti su kasdieniniu stresu specialių pratimų dėka. Pratimai ne tik pašalins susikaupusį nuovargį, bet taip pat galimai padės išsaugoti jūsų sveikatą ateityje.

 

Bendri pratimai akims

 

Per dieną mūsų akys gauna labai didelį krūvį: ilgalaikis darbas prie kompiuterio, skaitymas, vairavimas. Dėl tokios apkrovos, dienos pabaigoje mes jaučiame diskomfortą. Štai keletas bendrųjų pratimų:

 

  • Stipriai užmerkite akis ir palaukite kelias sekundes, tada atmerkite ir atpalaiduokite akių raumenis. Žvelkite į tolį 5 sekundes, vėliau 5 sekundes žiūrėkite į artimą objektą esantį 30 cm atstumu, o tada 5 sekundes į tolimą objektą. Pratimą kartokite mažiausiai 5 kartus.
  • Laikykite galvą tiesiai. Pamirksėkite 10–15 kartų. Akių raumenys tuo pačiu metu neturėtų būti įtempti.
  • Pažaiskite žvilgsniu „šaškėmis“: žiūrėkite į viršų, tada į apačią, tiesiai į tolį ir atvirkščiai. Šis pratimas truks apie 12 sekundžių. Toks pratimas atliekamas, kai vyksta akių tikrinimas.

 

Šie pratimai gali praversti kiekvienam norinčiam pailsinti savo akis.

 

Pratimai akims dirbantiems su kompiuteriu

 

Jei daug dirbate kompiuteriu, būtinai darykite pertraukas, kad jūsų akys galėtų pailsėti. Jums gali pagelbėti šie pratimai:

 

  • Stipriai užsimerkite, tada atidarykite akis plačiai. Tai kartokite mažiausiai 5 kartus.
  • Užsimerkite ir pamasažuokite vokus sukamaisiais pirštų judesiais. Taip darykite apie minutę.
  • Laikykite galvą tiesiai. Darykite sukamuosius judesius akių žvilgsniu pagal laikrodžio rodyklę, tada pakartokite judėjimą priešinga kryptimi.
  • Kas 20 minučių darykite bent 20 sekundžių pertrauką. Sutelkite savo dėmesį į objektą, kuris yra ne mažiau kaip 6 metrų atstumu nuo jūsų monitoriaus. Tada staigiai perkelkite žvilgsnį į kitus daiktus, kurie išdėstyti skirtingais atstumais.

 

Reguliari akių mankšta gali turėti teigiamą poveikį regėjimui.

 

Patarimai, kaip dar išsaugoti regą

 

Siekiant sumažinti neigiamą poveikį regėjimui, nedirbkite priešais langą, kuris nėra uždengtas užuolaidomis ar žaliuzėmis – ekrano ryškumas ir apšviestas plotas už jo gali sukelti akių skausmą ir diskomforto jausmą. Venkite ilgai žiūrėti į arti esančius daiktus. Daugiau praleiskite laiko gryname ore, kur objektai yra skirtingai nutolę nuo jūsų. Rekomenduojamas akių tikrinimas kas metus.

 

Nepamirškite prižiūrėti savo akis ir duoti laiko joms pailsėti, kad susikaupęs nuovargis pradingtų. Duoti pratimai jums padės išsaugoti sveikatą.